fredag 29. juli 2011

Tidsfordriv...

Går for tiden å teller dager,for snart er det duket for ferie og tur til Kreta. Har allerede pakket to fulle kofferter og har alt klart,så da gjenstår det bare å vente på avreise.
Forrige uke hadde jeg besøk av verdens beste lillesøster,Kristin. Hun introduserte meg for decoupage,så har blitt hekta på det! Ellers har jeg drevet å ommøblert på div ting og tang,og malt om litt møbler...Altså,har ikke bedrevet så mye i det siste :P


Min søster hadde laget disse to fine boksene til meg da hun kom på besøk:) Heia decoupage!!

Nye gamle parafinlykter og stearinlys i kjøkkenvinduet. Tok ut veka,slik at man kan bruke telys i steden for parafin.

Gamle fyrstikker

Kjøkkenvinduet

Har trekt om kjøkkenstolene i hvitt for sommeren.


En gammel lysestake jeg fant på skattejakt i Skøddalen

En gammel fløtemugge i samme serie som favoritt servicet mitt og en søt liten sukkerbit krukke i sølv,resultat fra auksjonshandelen min.

Fant en gammel saltkopp,eller hva det kalles. Malte den hvit,så nå fungerer den som blomsterkrukke.

Gammel skoletavle fra auksjon, gammel kopphylle som er malt i hvitt og saltkoppen med eføy.


Min kjære hadde med seg denne flotte symaskinen hjem fra uksjon på Killingdal fjellhotell..Han får pluss i margen for den altså :)

Super søt symaskin med løveklo og mange fine detaljer

Dette speilet fikk jeg også tak i på auksjon. Det var opprinnelig malt beige,så mått ta en liten overhalling på det. Malte det først i samme fargen som muren (grå/svart),men fant ut at det passet best i hvitt. Speilet er blytungt,så tror det egner seg best stående på gulvet framfor å henge det opp. Selve speilflaten er litt sprukket,i og med at det kun er speilfilm med vanlig glass utenpå,men det er vel en del av sjarmen.


Var en tur i kjellern til modern igjen,og fant et lite søtt bord som min søster har hatt på rommet sitt. Det er et bord fra IKEA,finnes i gult og sort,så det fikk seg også en liten overhalling i hvitt. Lyktene har også fått seg et lite strøk med antikkbeis.

Speilbilde

Fine fine utskjæringer <3

Kjøpte denne søte lykta hos Mollys på Røros,samt et kors og en liten blomsterkrokke i sølv. Esken er nok et auksjonsfunn og er en gammel "toalettmappe",et lite skrin m/speil for oppbevaring av barbersaker.

Vedkassen/bordet har fått seg et strøk hvitmaling,et par nye lykter er innkjøpt og hengt over sofaen,den game suppebollen (fra auksjon)fungerer nå som blomsterpotte, fellen til Bestemor Nordfjell er tatt i bruk i sofaen og den gamle arbeidslykta (fra auksjon) fungerer nå som telysestake.

Lysestake og sukkerkrukke fra skattejakt i Skøddalen



Denne kommoden skal snart byttes ut med en hvit kjøpmannsdisk.Er nødt til å ha noe som skjuler alle TV duppedittene og ledninger. Har nå endelig bestemt meg for å bytte ut de mørke møblene med hvite møbler,så da tror jeg at jeg omsider blir fornøyd. Disse gamle mørke møblene er veldig søte og sjarmerende,liker de kjempegodt,og går godt sammen med det mørke tregulvet,men de forsvinner også på en måte i gulvet. Så da blir det sort og hvitt som blir de nye fargene.


God sommer!

2 kommentarer:

  1. mye rart å finne på skattejakt rundt om kring sju :) og ikke minst på auksjon:) Hekta!!

    SvarSlett