torsdag 12. januar 2012

Ommøblering....igjen!

Så ble det en liten ommøblering igjen...
Etter å ha rydda bort jula, så ble det liksom litt tomt. Synes det var litt kjedelig at alt skulle tilbake til det gamle. Så det var slik det begynte,denne ommøbleringen. Det er ikke store stua,men du verden for et slit å flytte alle de tunge møblene fram og tilbake.
Da jeg endelig var ferdig, så var jeg ganske fornøyd og tenkte at det får stå slik noen dager før jeg bestemmer om det blir langvarig eller ikke.
Det var da jeg så prosjektorlerrettet til samboeren!! Det er fastmontert i taket og er hans stolthet. Det er montert slik at vi kun kan ha sofagruppa en viss plass i stua,så skjønte med en gang at denne ommøbleringen ikke ble godt mottatt,så da seig jeg sammen i sofaen,sliten og klar etter å ha endevendt stua. Bare tanken på å flytte alt tilbake gjorde meg svimmel.
Etter å sittet oppgitt i sofaen et par timer,så kom samboeren min hjem og fikk se dette. Men det rareste skjedde,han synes faktisk ommøbleringen ble bra og at lerettet ikke var noen hindring,han kunne jo dra med seg en stol hvis han skulle bruke det,han!! Hva? Hørte jeg riktig!? Et under har skjedd!!!
Så da slipper jeg å drasse alle møblene tilbake, jeg har fått meg "ny" stue og samboeren fikk seg noen smasker ekstra. 
Så da vil jeg tro alle parter er fornøyd.




Spisestua og sofagruppen har byttet plass



Sofagruppen er flyttet der hvor spisestua sto. Etterhvert blir det ny sofa, mest sannsynlig en hjørnesofa, så da blir den nye ommøbleringen komplett. Fram til da,er planen å modifisere den gamle sofaen litt,slik at den passer bedre inn på den nye plasseringen.



Fikk også fikset litt på en gammel lampe jeg fant. Den var opprinnelig i gull og grønt, så den fikk seg et lag maling. Er usikker på hvor jeg skal ha den enda,også tror jeg den skal få seg en dusj under krom sprayen.


I morgen skal jeg i vei å kjøpe mer hvitmaling. Har et lite prosjekt stående i fjøset som lengter etter fornyelse. Håper bare helga strekker til.
God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar