fredag 15. april 2011

Home alone!

Endelig kommer påsken snikende i år også. Skal tro om den blir like bra som i fjor? Nei, det skal vel godt gjøres. Men alt i huset er i allefall i orden,det eneste som mangler er gubben. Han måtte jo selvfølgelig jobbe hele påska,så da blir det vel en heller rolig påske og litt jobbing for min del. MEN,skal i allefall ha med meg en fest eller to,også blir det en liten tur på hytta til modern om været tillater det.
Siden sist har jeg brutt meg på diverse prosjekt,har jo all tid i verden nå når gubben er borte:P Så huset har blitt vasket og ryddet, den gamle kjøkkenbenken er ferdig pusset og malt, alt stæsjet jeg fikk fra pappa har kommet på plass,og gangen er omsider blitt ryddet. Så nå kan jeg ta påske med god samvittighet....helt til jeg finner noe nytt å bryne meg på da :P Har en plan om å få inn en skuvseng på stua,så det spørs om jeg må opp til pappa å røske med meg den i løpet av de nærmeste dagene:)



Fikk endelig ryddet i gangene,selv om de ikke er ferdig oppusset enda så må det være en viss orden. Gravde fram det gamle baderoms vinduet og hengte det i gangen. Hengte et velkommen-skilt inni,og en kunstig gerbera.




Fant to gamle nattbord på låven,som jeg plasserte sammen med en kommode jeg selv hadde. Også litt stæsj da selvfølgelig....Og hjerteeføyen min har igjen fått ny plass.


Var ute en tur å plukket noen kvister med kongler på.Gjør seg fint som dekor i en stor vase.


Kjøkkenbenken er snart full av gammelt ræl,så nå må jeg skjerpe meg!


Må jo ha friske blomster i huset,så kjøpte to buketter med ranunkler hos LIlle Rødhette :)


Så var det den berømte kjøkkenbenken da. Været har vært såpass bra denne uka,så fikk heldigvis gjort fra meg pussing og maling av benken ute.


Det var sikkert ti lag med forskjellig oljemaling fra før av, så det var ikke bare bare å få pusset den ned. Så litt det ble igjen noen rester av maling,men men,det har vel sin sjarm det å :P




Da var benken kommet i hus. Har beholdt det trehvite inni skuffer og skap foreløbig.


Masse skap -og skuffeplass her,så da slipper kjøkkenbenkene mine å fylles over til randen :P


Har jo greid å fylle opp denne ganske bra også da,litt stæsj må jo til :P


Matesken fant jeg oppe hos pappa,sammen med skjeene.


Kaffekjelen og den hvite krukken fant jeg hos pappa,norgesglass fra moderns kjeller og tøyveske ffra H&M.


Den hvite krukken er av emaljert sink og kaffekjelen var bestermors en kopp-kjel.


Fant også en del gamle medisinflasker oppe hos pappa. Sink balje fra Lille Rødhette.


Nok en trekasse med deler fant veien inn. Den fant jeg hengende under en takås i fjøset. Den rommer gamle glassflasker,fyrstikkesker fra 50-tallet,linkluter fra 50-tallet,en gammel pastilleske og noen små kaktuser.






Fant også en gammel kjøkkenvekt hos pappa.


Plasserte to påskeegg i mose på på toppen av vekta.




Etter at kjøkkenbenken kom i hus, så har jeg måtte omrokert litt på kjøkkenet. Såfant ut at jeg måtte begynne å ta i bruk veggene i ren mangel på gulvplass:P
Hatten fant jeg på låven og er håndlaget i Italia på 60-tallet,bildet er et fotografi fra 60-tallet over gården,vaskebrettet fant jeg i kjelleren, kosten er laget av enten bestefar eller oldefar,og selve kosten er av hestehår.Avisene fant vi inni veggene her og har blitt brukt til isolasjon, den eldste er fra 1942. Kurven fant jeg hos pappa og den har blitt brukt til å sile slam fra vannet på 50-tallet. Kassen fant jeg på loven.




Ranunkler i en skål med gelekuler




Disse parafin lyktene fant jeg også hos pappa,er vel fra 50-tallet de også og ubrukt. Så tok ut veketråden og røsket ut flammedimmeren slik at jeg kan bruke telys i steden for parafin.


Tv`n er på plass,selv om det er finere uten :P


Tulipaner og gelekuler




Den lille kommoden som sto på kjøkkenet har fått midlertidig plass på stua..


Kistebordet mitt har fått litt nytt stæsj. Skomaler,reinshorn,påskeegg og påskeliljer fra Lille Rødhette.


Fant en del skomaker-utstyr hos pappa,og disse barnesko-malene


Kjøpte noen billige påskeegg på coopen,for å bruke til maler.




Penslet lim rundt hele egget og surret med garn. Festet til slutt på en sløyfe i samme garn og festet tre nåler med diamaner i midten av sløyfa


Penslet først egget med lim og festet på gammelt avispappir. Bandt såen sløyfe av gavebånd rundt,samt dekortråd med hjerter.

Det tredje egget ble penslet med lim, kledd med linstoff og surret med dekortråd i sølv og dekortråd med hjerter. Det gikk ikke helt etter planen,i og med at tøyet var litt for stivt,så egget minner vel mer om en rugby enn et påskeegg...

Da blir vel neste oppdatering "prosjekt skuvseng",så får vi se hvordan det går. I mellomtiden skal jeg manne meg opp til en hardhelg med både drosjekjøring og jobbing på Blomstergleder AS. I tillegg får jeg besøk av mormor og morfar på søndag, så huset må være plettfritt når fru Støv-på-hjernen kommer på inspeksjon! Så det vil si at det ikke blir noe rom for slaraffen denne helga.

Ønsker dere god helg og en riktig fin påske :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar