søndag 4. desember 2011

Julebakst i boks

Da er julebaksten i boks! Har tilbringt helga på Røros hos min mormor,for å lage årets julemat.  Der samles mamma,min søster,mormor og min tante hvert år før jul for å lage trasisjonsmat til jul. Går i lære hos mormor for å lære med å lage tradisjonsmat fra Ålen. Er enkelte ting jeg MÅ ha hver jul, så da må jeg  lære meg å lage det selv hvis jeg skal kunne fortsette å nyte dette framover. Helga gikk med til lemsebaking, rullsying og stapping av hempølse,så no er frysern full og jula redda.

                                  Pølsestapping

                                  Pølsa i boks

Da står en ny uke for døren,og kulen kommer snikende sakte men sikkert. Prosjekt for denne uka er å lage en lysekrone. Fant en artikkel i nyeste Allers(faktisk!),så har planert om å få den ferdig i løpet av morgendagen.
Og i løpet av helga har jeg vært å hamstret reinshorn hos svigers, så må vel fikke på noe lurt "bruke de til også. Så da har jeg nok en hektisk uke forran meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar